პროექტი

პროექტი         ნუგზარ შატაიძის ცხოვრება და შემოქმედება

სასწავლო პროექტის გეგმა



სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
ლალი ხარშილაძე
რაიონი
კასპი
სკოლა
კასპის N 2  საჯარო სკოლა
ქალაქი
კასპი
თემის  მონახაზი
პროექტი: ნუგზარ შატაიძე- ცნობილი მწერალი კასპის რაიონიდან

თემის შინაარსი
მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას ნუგზარ შატაიძის შესახებ,ისაუბრებენ მის ცხოვრებასა და ღვაწლზე, შექმნიან სლაიდ-შოუს და წარმოადგენენ პრეზენტაციას.
საგანი
ქართული ენა და ლიტერატურა
დონე/კლასი -საბაზო საფეხური
მეცხრე(ბ) კლასი

განხორციელების დროის ჩარჩო
ერთი თვე05-02.05.03 2018წ.წ.

თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
. მოსწავლეს აქვს ინფორმაციის მიღებისა და გადაცემის აუცილებელი უნარ-ჩვევები; 
. მოსწავლეს შეუძლია მართებულად წარმართოს საკუთარი სამეტყველო ქცევა მიზნისა და კონტექსტის შესაბამისად;
. მოსწავლეს შეუძლია დისკუსიაში მონაწილეობის ჯგუფური და ინდივიდუალური სტრატეგიების ეფექტური გამოყენება;
.მოსწავლეს შეუძლია დამოუკიდებლად წაიკითხოს სხვადასხვა ტიპის ტექსტები.

მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
.მოსწავლეები შეძლებენ და მოიძიებენ ინფორმაციას სახელოვანი მწერლის შესახებ;
. მოაწყობენ ექსკურსიას კასპის მუნიციპალიტეტის მუზეუმში ინფორმაციის მოსაძიებლად;
. გამოიყენებენ ტექნოლოგიურ საშუალებებს სხვადასხვა თემის მოსაძიებლად;
. შექმნიან სლაიდ-შოუს ისტ-ის გამოყენებით;
. შეძლებენ მოძიებული მასალის პრეზენტაციას.
. შეძლებენ მინი დისკუსიაში მონაწილეობას.

მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
 .ვინ არიან ცნობილი მწერლები კასპის რაიონიდან?
თემატური კითხვები
 . რა ვიცით ნუგზარ შატაიძის შესახებ?
. რომელ ლიტერატურულ ნაწარმოებებს ვიცნობთ მისი შემოქმედებიდან?
.რა ვიცით მისი ოჯახის შესახებ?
.რა როლი მიუძღვის შატაიძეს ქართული კინემატოგრაფიის განვითარებაში?
. ნუგზარი მსახიობი- რა ვიცით მისი [L.G.1] ამსახიობო კარიერის შესახებ?

შინაარსობრივი კითხვები
.სად და როდის დაიბადა ნუგზარ შატაიძე?
. ვინ იყვნენ მისი მშობლები?
.რომელ წელს გარდაიცვალა ნუგზარ შატაიძე?
.რომელ წელს დაიბეჭდა მისი პირველი ნაწარმოებები?
.რომელი ფილმებია გადაღებული მისი სცენარების მიხედვით?
. რომელ ქართულ ფილმშია გადაღებული ნუგზარ შატაიძე ?
.რომელ წელს მიენიჭა ლიტერატურული პრემია ,,საბა?
.რომელმა ფილმმა მოუტანა მას განსაკუთრებული აღიარება?


შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო

პროექტის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ









გონებრივი იერიში,
ვ-მ-ვ
რუბრიკა

თვალსაჩინოდ დაწერილი
კითხვები

თვითშეფასება,
ჯგუფებზე
დაკვირვება
დღიურები
ექსკურსია
ქულობრივი
შეფასების
გზამკვლევი,
პრეზენტაცია.
რუბრიკა
ვ-მ-ვ დასრულება.
დამაჯერებელი გამოსვლა. მინი დისკუსია.

შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
პროექტის შეფასების რუბრიკა, ვ-მ-ვ ცხრილი
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
კვლევა -ძიების უნარი,ენციკლოპედიების,ინტერნეტის საშუალებით ინფორმაციის მოძიების
და დახარისხების უნარი, პროგრამა ვორდის საშუალებით პრეზენტაციის შექმნა.

სასწავლო პროცედურები
პირველი კვირა.მოსწავლეებს ვუსვამ ზოგად შეკითხვას: ვინ არიან ცნობილი მწერლები კასპის რაიონიდან და რა ვიცით მათ შესახებ? რა ვიცით ნუგზარ შატაიძის შეასახებ? გონებრივი იერიშის გამოყენებით ვქმნით გმირის რუკას. კლასში გამოვაკრავთ ,,ვიცი-მინდა ვიცოდე-ვისწავლე“დიაგრამას. ივსება მისი პირველი გრაფა-,,ვიცი“. ცნობისმოყვარეობას აღვძრავ კითხვით, კიდევ რა გვსურს ვიცოდეთ ამ ცნობილი მწერლის შესახებ ? ივსება ,,ვ-მ-ვ“ დიაგრამის მეორე გრაფა-,,მინდა ვიცოდე“. მოსწავლეები წერენ კითხვებს. მათი ინტერესის მიხედვით ხდება მოსწავლეთა ჯგუფებად დაყოფა და თემების განაწილება. ,,ვ-მ-ვ’’ დიაგრამა კლასში გამოკრული იქნება პოექტისთვის მზადების განმავლობაში.
I  ჯგუფი მოიძიებს ინფორმაციას ნუგზარ შატაიძის პირად ცხოვრებაზე;
II  ჯგუფი მოიძიებს ინფორმაციას შატაიძის ლიტერატურულ მემკვიდრეობაზე;
IIIჯგუფიმოიძიებსინფორმაციასმისისცენარებისმიხედვითგადაღებულიფილმებისშესახებ;
IV ჯგუფი მოიძიებს ინფორმაციას თემაზე ,,შატაიძე-მსახიობი,,
V ჯგუფი მუშაობს თემაზე ,,ნუგზარ შატაიძე ახლობლებისა და მეგობრების მოგონებებში,,.
         მეორე კვირა. შინაარსობრივი კითხვების დასმის შემდეგ მოსწავლეები იწყებენ ცნობილი  მწერლის ცხოვრებისა და მოღვაწეობის შესახებ ინფორმაციების მოძიებას. აწყობენ ექსკურსიას კასპის მუნიციპალიტეტის მუზეუმში (იხ.დანართი). ხდება მოძიებული სამუზეუმო მასალის, სურათების განხილვა-გაანალიზება. აწარმოებენ ჩანაწერებს დღიურებში გაწეული მუშაობის შესახებ. ახდენენ თვითშეფასებას.
       მესამე კვირა. გრძელდება მუზეუმში ექსკურსიის შედეგად მოძიებული მასალის დახარისხება-დამუშავება.  თითოეული ჯგუფი მოძიებული ინფორმაციით ამზადებს პოსტერებს, საინფორმაციო ბუკლეტებს, იწყებენ ,,ვ-მ-ვ“ დიაგრამის მესამე გრაფის ,,ვისწავლე“ შევსებას.
      მეოთხე კვირა.მოსწავლეები ისტ-ის გამოყენებით ქმნიან სლაიდ-შოუს და ემზადებიან პრეზენტაციისათვის. აძლევენ ერთმანეთს რჩევებს და აჯამებენ გაწეულ მუშაობას. ასრულებენ ,,ვ-მ-ვ“ დიაგრამის შევსებას.
















დიფერენცირებული სწავლება
სპეციალური საჭიროებები
არ მყავს
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)

მოსწავლეები მუშაობენ ჯგუფში ქართულენოვან მოსწავლეებთან ერთად.
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები



სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთპროექტისათვისსაჭიროტექნოლოგიურიუზრუნველყოფა)
ფოტოკამერა
კომპიუტერი (ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      
ბეჭდვითი მასალები
სახელმძღვანელო, ნუგზარ შატაიძის მოთხრობები.
ინვენტარი/მასალები
ფორმატი,თაბახის ფურცლები,წებო, ფლირჩატი.
ინტერნეტრესურსები
Google, YouTube
სხვა რესურსები
კასპის მუნიციპალიტეტის მუზეუმშიმოძიებული მასალა


 [L.G.1]სახ

No comments:

Post a Comment